Rådjuret

Vi skulle gå ut på en promenad, lilla hunden och jag. Det var tidig kväll och solen sken så härligt. Jag råkade kasta en blick ut genom fönstret  - och vem stod där och käkade från mina ganska nyplanterade träd och buskar?

Jag lyfte upp lilla hunden och hon morrade dovt ur djupet av sin lilla mage.

En liten rådjursget hade letat sig hem till oss.

Det var roligt, för i år har jag inte sett ett enda rådjur här hemma. Förr har det ofta  varit hela flockar på 4-5 djur som kommit på besök. Men som sagt - i år har det varit få.

Därför kändes det roligt med den här geten. Jag bjöd gärna på mina buskar!

Och fönstret vågade jag inte öppna, därför är korten tagna med en ruta emellan.

Vi fick en skön promenad sedan, jag och min lilla hund.









Kommentarer
Postat av: Lissen

Vad glad man blir av att se vilda djur!

Kommer liksom närmare naturen!

(Fast synd att dom äter av nyplanerat)

Ha det gott!

2009-08-04 @ 22:17:14
URL: http://lissento.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0