Den sista sommardagen

Det är den sista augusti. Solen skiner och det är lagom varmt i luften. En underbar dag med andra ord.

Jag har haft vernissage på Stöde Form i lördags. Inte mycket folk alls, men trivsam atmosfär och en tavla sålde jag ändå. Köpte mig en nu jacka på Din Stil i samma hus som Stöde Form. Tyckte så mycket om den och såg senare att det var Lotta Friberg Larsson som designat tyget. Hon är duktig, hon! Och tavlorna skall hänga kvar där uppe till den 24 september. Åk dit och titta!

Själv ska jag åka norrut med man, hund och husvagn. Silvervägen. Riksgränsen. Kiruna. Jokkmokk. Luleå. Ska bli så underbart. Jag älskar fjällvärlden och NORRLAND den tidiga hösten. Färgerna. Luften.

Vi hade höstens första styrelsemöte på kollektivverkstan i går. Och snart drar verksamheten i gång för fullt. Det ska bli roligt, det också.

I väntan på årets resa tittar jag på bilder från tidigare år.



I närheten av Klimpfjäll





Fjällbild från Norge



Trappstegsforsen


Och så några bilder från Stöde Form.










Utställningarna på Stöde Form kallas "Konst i butik".  Målninarna blandas med butikens varot och möbler.
Kan ju bli litet rörigt, konsten tenderar att hamna litet i bakgrunden.
Men å andra sidan - hur är det inte i en hemmiljö?


Kommentarer
Postat av: Lissen!

Vad trevligt det låter med en semestertripp och möta höstens vackra färger. En fin tid nu.

Trappstegsforsen ser spännande ut.



Hoppas folk hittar in i butiken och handlar tavlor av dig. Tittar ju på min fina, då och då som du har gjort.

Ha det så gott



Jag håller tummar och tår för att det blir kurs med en BRA lärare.

2009-08-31 @ 18:25:50
URL: http://lissento.blogg.se/
Postat av: Jenny E

De ljusa med fåglarna på (skata och koltrast?) var jättefina tycker jag!

2009-09-01 @ 23:18:16
URL: http://busblomma.blogg.se/
Postat av: Lissen

Hoppas du hade trevliga dagar i fjällen!

Ser att Jenny gillar fågeltavlorna också!

Den bästa, är min ler

2009-09-08 @ 22:11:26
URL: http://lissento.blogg.se/
Postat av: Karin

Roligt att ni gillar mina fågeltavlor, Jenny och Lissen!

2009-09-08 @ 22:41:40
URL: http://www.karinrolennordstrand.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0